http://nederland.klaagt.nl
http://klaag.tip.nu/
Heb ons busje voorlopig maar geschorst, te duur. Maar omdat wij wel een tweede auto nodig hebben maar een oud brikje gekocht. Was zo ongeveer het laatste geld maar kost niet iedere maand zoveel. Als ik zeker zou weten dat ze straks niet weer alles zouden veranderen zou ik een camper van ons busje maken. Maar ja, met Zalm en Balkje weet je het nooit. Na de nieuw auto van Balk a 400.000,= euro zal minister zalm misschien ook wel een nieuwe auto willen en dan gaan ze misschien de wegenbelasting van een fiat panda nog ver-tienvoudigen.
donderdag 24 feb
na veel piekeren heb ik toch een grijs kenteken
gekocht.
Dat kostte me in mei 2004 12000,- euro ik dacht daar goed aan te doen.
Ik heb hier en daar geinformeerd wat die nu waard is 5 á 6000,-euro.
Je kunt dat nooit maken 21 euro wegenbelasting naar 100 euro per maand.
Ik ben best bereid om meer te betalen,maar geen 600% meer.
eerst huiswerk doen dan schreeuwen.
Je kunt de mensen nooit ineens zo op kosten jagen.
j.nummerdor
Geachte regering, dat u wat doet aan het oneigenlijk gebruik van het grijze
kenteken is normaal. Maar kunt u dan niet een overgang regeling bedenken, want
dat zou het eerlijkste zijn. Ik hoop dat u deze klaaglijn ook eens bekijkt, dan
weet u tenminste hoe het gewone volk er over denkt. Ik wens u dan ook veel
wijsheid, maar vooral realiteitszin.
Er op vertrouwend dat er bij onze regering toch nog wel gezond verstand aanwezig
en belangrijker zij het ook laten werken.
M.v.g G.Glijn
Met ingang van 1 januari Wegenbelasting licht omhoog € 76 per
jaar
De wegenbelasting gaat met ingang van 1 januari voor het grijze kenteken met €
76 per jaar omhoog.
Zodra de nieuwe grijskentekenregeling in werking treedt gaan particulieren
het hoge personenautotarief voor de wegenbelasting betalen.
Ingangsdatum
De verwachting was dat de nieuwe grijskentekenregeling in werking zou treden
met ingang van 1 januari 2005.
Deze datum wordt niet gehaald en naar verwachting treedt de regeling per 1
juli 2005 in werking.
Waarom bent u nog lid van het CDA?
Medio volgend jaar treedt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe
grijskentekenwetgeving in werking. Voor particulieren met een grijskenteken auto
betekent dit dat zij de hoge personenautowegenbelasting moeten gaan betalen. Bij
de behandeling van het wetsvoorstel in de Tweede Kamer toonden diverse
oppositiepartijen zich voorstander van een overgangsregeling voor particulieren
die nu al een grijs kenteken auto rijden. Het kabinet voelde hier echter niet
voor. De overgangsregeling komt er dan ook niet.
Zes jaar geleden een twee jaar oude Nissan Terrano 2
grijs kenteken gekocht.
Bij de aankoop gevraagd naar de achterbanken, maar die waren bij de
ombouwvernietigd.
Nu komt de regering met het verhaal van oneigenlijk gebruik,
maar het is jarenlang gedoogd, is daarom een overgangs regeling niet normaal en
menselijk.
De regering stelt zich op het standpunt dat we de menselijk omgangsvormen
hoog moeten houden.
Maar getuigd dit niet van het tegendeel.
Resultaat:
Waarde vermindering, omkeuring verplicht, banken haast niet te krijgen etc, etc,
etc.
Ik vraag me dan ook af of wij ons niet moeten organiseren en via massale
demonstraties de regering duidelijk maken wat normen en waarde nu eigenlijk
betekenen,
want ze prediken het wel, maar leven het zelf niet na.
M.v.g G.Glijn
Wat nu gebeurt met het grijs kenteken, afschaffing van het verschil in
tarief tussen bestelauto's en personenauto's is meer dan treurig. Ik heb gekozen
om met een auto met grijs kenteken te rijden, heb de auto hiervoor zwaar moeten
aanpassen en niet in zijn voordeel. Ik heb dit geaccepteerd omdat de regels nu
eenmaal zo waren. Nu ik eenmaal de auto heb gekocht en ik dus de situatie niet
meer kan veranderen wordt ineens, om de vpb te verminderen de
motorrijtuigenbelasting verhoogd en niet zo'n beetje, van E 30 per maand naar ca
E 330. Dit is unfair. Belastingen moet je verminderen door minder geld uit te
geven, niet door andere belastingen te verhogen. Ik hoop dat
belangenorganisaties tegen deze onredelijke maatregel ten strijde trekken. Ik
heb nog nooit tegen iets gedemonstreerd, maar tegen dit fenomeen wil ik mij te
weer stellen.
Peter van der Vlist
Staatssecretaris Wijn, bedankt voor het verzieken van mijn inruilwaarde
van mijn H200.
Grote gezinnen gebruiken een busje, omdat de grote stations niet te betalen
zijn! De wegenbelasting van mijn H200 wordt E125,- per maand. Bedankt.....
Uw collega's in het kabinet maken het ons al moeilijk genoeg, het is daarom niet
nodig om de auto daar ook nog eens in te betrekken.
anoniem
Waarom bent u lid van het CDA?
Grijs kenteken afschaffen????,grote onzin, iedereen wordt hier de
dupe van, met in het bijzonder alle particulieren en gehandicapten.
laat het geteisem in Den Haag e.o. zich met nuttige zaken bezighouden, en eens
zorgen dat er op allerlei andere fronten niet onnodig (ons)geld over de balk
wordt gesmeten.
Is er een belangenvereniging voor grijs kentekenhouders, zodat we met z'n allen
deze onnozele ideeën de kop in kunnen drukken?
(was dit een idee van Staatssecretaris
van Financiën Wijn?? C.D.A. ) wat een l.l
http://www.autobelastingen.nl/
over jatten gesproken.
In Nederland zijn de auto’s vergeleken met de ons omringende landen erg duur. Deze hoge prijs wordt veroorzaakt door de Belasting van personenauto’s en motorrijwielen, kortweg BPM genaamd. Met een tarief van 45,2% een belasting van formaat die autorijden wel erg duur maakt in Nederland.
Belastingdruk | 65,8% | (BPM + BTW) |
30-3-2002
1-1-2002 Eerst duurder maken en dan praten over het kwartje , wat een eikels he !!!!!!!!
Het nieuwe jaar begint met een verhoging van de benzineprijzen. Doordat de overheid de accijnzen en heffingen op dinsdag 1 januari laat stijgen, wordt benzine 2,2 eurocent (4,9 Nederlandse centen) duurder.
31-12-2001 15:42Euro ongelood komt daarmee op 1,09 euro en super plus op 1,144 euro. Voor diesel is de wijziging van accijnsheffingen nagenoeg nihil, aldus marktleider Shell.
Over jatten gesproken :
20 september 2001:
Nu vraagt de Postbank zijn klanten alleen te reageren als ze
de gratis pas willen.
Reageren ze niet, dan schrijft de Postbank de 7 automatisch
van hun rekening af (negatieve optie).
Bovendien moeten Postbankklanten die de gratis pas aan
willen vragen een postzegel op de antwoordkaart plakken.
Vindt u dat normaal , Ik niet dus gebruik ik de gratis
giro-envelop
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
21 juni 2001 Over jatten gesproken : .
Minister Zalm van Financiën heeft vanmorgen in Utrecht bij de Koninklijke Nederlandse Munt de allerlaatste gulden geslagen. Dat geldstuk was ook meteen voor hemzelf.
De regering steelt het meest als de prijs 1 cent omhoog gaat gaar de Accijns en Belastng Toegevoegde Waarde (BTW) lekker mee in veelvoud wij zijn het zat. Alles blokkeren op prinsjesdag
Waar kan je nog voor fl.2.50 tanken
Benzine kost nog geen 0.50 cent per liter maar wij worden gewoon belazert door de maatschappijen maar nog meer door Zalm en kornuiten"", over het geld waar ik de benzine mee betaal heb ik ook al +/- 50% inkomsten belasting betaald.
over kartelvorming gesproken: Overleg
Europese Unie over brandstofacties
Europese Unie een groot kartel
!!!!!! met zakkenvullers.
Nog deze week zullen de Europese ministers
van Verkeer op een buitengewone vergadering in Luxemburg praten
over de recente protestgolf tegen de hoge
dieselprijs.
Maar het gaat niet alleen over de diesel prijs maar over alle brandstof zijn jullie misschien doof en blind daar in den Haag ???????
vrijdag 22 september 2000 15:06
Benzine gaat steeds maar omhoog. En dan zitten ze in Den Haag te vertellen dat we allemaal maar op het openbaar vervoer moeten omstappen, TJA maar als je in LIMBURG woont heb je lekker pech gehad. Het hele beleid wat wordt gevoerd in Den Haag schijnt ook alleen voor de omgeving te tellen maar niet voor de rest van het LAND, Nou pech gehad KOK wij halen onze BENZINE wel uit DUITSLAND dan krijg jij er lekker geeeeeeeeeeeeeeeeeeen belasting centjes over!!! MIJN man en ik betalen bij elkaar al 62% belasting is dit niet genoeg. HE.
Claudia G
maandag 2 oktober 2000 17:01
Waarom wordt een ieder die met Diesel rijd gecompenseerd
(ofwel prijsdalingen)
Als Benzine of Diesel duurder wordt, gaat LPG mee.
Maar bij prijsdalingen DAALT LPG NIET !!!!!!
En mag ik als 'millieuvriendelijk' LPG-rijder meer als 114 centen
betalen
voor een 'afvalprodukt' wat ontstaat bij de bereiding van Benzine
en Diesel?
De prijs van LPG is in drie jaar VERDUBBELD. Probeer dat maar
eens met
diesel en de vrachtwagens blokkeren de boel weer.
Ik word dubbel gepakt.
(Geen G3-installatie in een 'oudere' auto??)
Edwin
milieu
mafia.
Gehoorzaam rijden wij rond met katalysoren, zamelen
batterijtjes en chemische pruts dingetjes in, vullen
grauwe, grijze en groene containers
APK verzwaren ook voor voertuigen van 25 jaar en ouder?
Corruptie commentaar van de voorzitter van de eerste kamer welnee het is toch al verjaart
milieuvervuiling gestolen bromfietsen vernietigen of toch maar niet toch iets bereikt
Nummerborden milieuvervuiling
Omkopen Bovag-Rai stelt eveneens dat het lijkt of de minister Amsterdam heeft 'omgekocht'.Volgens wethouder Kohler zal tot 2010 het rekeningrijden Amsterdam in totaal een miljard gulden opleveren. Naar aanleiding van deze, door sommige politici als omkoperij bestempelde overeenkomst, zijn nu ook Utrecht en Den Haag over de streep.
Heeft u ook
klachten mail ze
emailadres nederland@klaagt.nl
Met dank aan:
spreek je moerstaal.nl
M@tsSteA
hier nog een link: